Rozwój transportu publicznego w gminie Przyłęk – jest znaczące dofinansowanie zewnętrzne
Samorząd gminy Przyłęk pozyskał znaczące wsparcie finansowe na utrzymanie transportu publicznego na tym terenie. 7 stycznia wójt Jerzy Kamionka podpisał w tej sprawie umowę z wojewodą mazowieckim Mariuszem Frankowskim. Do gminy trafi ponad 300 tysięcy złotych wsparcia zewnętrznego, a środki zostaną przeznaczone na wsparcie dla dwóch linii autobusowych.
Duże dofinansowanie
Dzięki pozyskanym środkom z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, gmina utrzyma dwie linie autobusowe o łącznej długości 56,2 km. Pierwsza trasa łączy Mierziączkę z Wojszynem przez Przyłęk i Janowiec, a jej długość wynosi 30,5 km. Druga linia zapewnia połączenie Grabowa nad Wisłą z Wojszynem przez Łaguszów i Janowiec, obejmując trasę liczącą 25,7 km. Łączna kwota dofinansowania wynosi 339 tysięcy 897 złotych i pozwoli pokryć deficyt związany z funkcjonowaniem transportu publicznego na tych trasach.
Przewoźnik wybrany
Obsługą przewozów zajmie się firma Mirosław Buszkiewicz M.B Bus z Sienna, która w ciągu roku zrealizuje 4032 kursy. Dzięki temu mieszkańcy gminy będą mieli lepszy dostęp do komunikacji publicznej, co przełoży się na większy komfort codziennego poruszania się po terenie gminy. Jest to szczególnie ważne dla tych osób, które nie posiadają własnego środka transportu.
Ważny krok w stronę ułatwienia życia mieszkańcom
Utrzymanie tych dwóch linii autobusowych, to istotny dla społeczności lokalnej projekt. – Zapewnienie transportu autobusowego na trasach Mirziączka-Wojszyn i Grabów nad Wisłą-Wojszyn, to odpowiedź na potrzeby mieszkańców, którzy wskazywali na problemy z dojazdem do pracy, szkół czy lekarzy. Dzięki wsparciu z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych możemy zaoferować im wygodne i dostępne połączenia. To ważny krok w stronę zabezpieczenia dostępu do komunikacji publicznej w naszej gminie – mówi wójt Jerzy Kamionka.
Dzięki pozyskaniu znaczącego dofinansowania zewnętrznego, gmina Przyłęk może zapewnić mieszkańcom ciągłość dostępu do komunikacji publicznej na ważnych dla nich trasach, których samodzielne utrzymanie byłoby nierentowne.
Wstecz